Godt igang er halvt fuldent, eller…?

Uanset om det er halvt fuldendt eller ej, så er jeg i hvert fald godt i gang. De første to uger af mit projekt med at blive sund og slank er gået. Jeg har brugt tiden på at få indarbejdet en rutine med at skrive ALT hvad jeg indtager ned. Som nævnt i et andet indlæg, så bruger jeg WeightWatchers pointsystem, da jeg har et helt sæt, som jeg for et års tid siden købte som brevkursus. Det betyder at jeg omregner ALT det jeg indtager til point.

Mit mål for denne periode har været at overholde min pointration. Da jeg er typen som er MEGET ambitiøs på egne vegne og synes jeg burde kunne mere, er jeg også typen som sjældent kommer ret langt i sådanne projekter. Til forskel fra de andre gange jeg har prøvet, så har jeg denne gang lagt ud med kun at have det ene mål i de første uger. Og det er lykkedes. HURRA!!!

Toke – min mand – har med undtagelse af fredag og lørdag i sidste uge, været på arbejde i de sidste to uger. Det betyder, at det er mig og kun mig som står for udmugning og klargøring ved dyrene hver dag, hente brænde og holde huset i nogenlunde pæn stand. ALT motion/bevægelse tæller og giver bonuspoint. Nogen af de point kan jeg så vælge at spise op, eller jeg kan lade være at bruge dem, og dermed sætte lidt fart i vægtabet. Jeg har næsten ikke spist nogen af poinene op – og slet i ikke i nærheden af hvad der rent faktisk er tilladt at spise op. Så endnu en sejr!! Det kører bare. Ikke mindst fordi at arbejdet i stalden og med brændet er ret hårdt, så jeg har ikke dyrket noget motion ved siden af. Det kommer hen af vejen, men lige nu skal jeg huske at holde kravene til mig selv på et niveau, hvor der rent faktisk er en chance for at jeg kan klare det.

Jeg har to”våben” jeg har indført i min kamp mod mine overskydende kilo, nemlig råkostsalat og smoothies. Jeg har investeret i en ny blender/hakker som er GULD. Pludselig er det ultra nemt at lave en råkostsalat, og når jeg alligevel er igang, så kan jeg lige så godt lave til et par dage. Jeg blander en citron/honning dressing i, som gør at det kan holde sig friskt i nogle dage, så længe det står kølig.

Mine smoothies laver jeg for eksempel af frosne jordbær, hindbær og blåbær som jeg har stående optøet i mit køleskab, frosen ananas, cheasy’s vanilleyoughurt, lidt koncentreret tranebærsaft, kiwi og ren appelsinsaft. Det fede ved de fleste af de smoothies jeg laver, er at familien – sågar børnene – er vilde med dem. Så tit bruger vi dem som aftensnack i stedet for slik og chokolade eller kiks.

Det er blevet til et vægttab på 1,9 kilo i de to uger. STOR succes! Og det er en total motivationsbooster.

No Comments Yet.

Hold dig ikke tilbage... skriv en kommentar :-)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: